2022. szeptember 18., vasárnap

így használd a szomszédsági marketinget és a lokális SEO-t a vállalkozásod előnyére

Az online marketingben gyakran elmerülünk a globális jelenlétben és elfelejtjük, hogy sok esetben a helyi közösségünk az, ahol igazán ki tudjuk építeni üzletünket. A szomszédsági marketing és a lokális keresőoptimalizálás ebben segíthetnek. Ebben az átdolgozott cikkben bemutatok néhány bevált módszert és eszközt, amelyek segítenek helyi piacodon sikerre vinni vállalkozásod.


A szomszédsági marketing mit is jelent?


Ez az a technika, amellyel a vállalkozások helyi láthatóságot és ismertséget építenek. A cél itt nem csak a láthatóság, hanem a valódi, tartós kapcsolatok kialakítása a közösség tagjaival.
 

Példa: lokális médiában való jelenlét


A helyi újságokban és magazinokban megjelenő reklámok vagy cikkek megbízhatóbbnak tűnnek az emberek számára. Ezenkívül saját események, mint például workshopok vagy ingyenes tanfolyamok, segíthetnek a márkaépítésben.
 

Tipp: Helyspecifikus kulcsszavak


Használd azokat a kulcsszavakat, amelyek konkrétan a környékedre vagy városodra vonatkoznak, de természetesen, hogy azok organikusan illeszkedjenek a tartalmadba.
 

Hogyan működhetnek a helyi partnerségek?


Az olyan vállalkozások, amelyek egymást kiegészítik, előnyös együttműködéseket alakíthatnak ki.
 

Példa: Közösségi akciók és cikkek


Például egy helyi kávézó és könyvesbolt különféle promóciókat szervezhet. A kávézó lehet, hogy a könyvesboltban tart kávézást, míg a könyvesbolt kuponokat kínál a kávézó vendégeinek. Vendégbejegyzések szintén hasznosak lehetnek; például egy fitness központ írhat a helyi egészségügyi bolt blogján.
 

Tipp: Kapcsolatok építése online és offline


Ne felejtsd el, hogy a kapcsolatépítés nem csak az online térben történik. Fizikai eseményeken való részvétel vagy egyszerűen csak a jó kapcsolatok ápolása a környékbeli vállalkozásokkal is nagyban segítheti vállalkozásodat.
 

A lokális SEO jelentősége


A lokális keresőoptimalizálás célja, hogy vállalkozásod a helyi keresésben is előkelő helyen szerepeljen.
 

Példa: Google cégprofil


Ez az eszköz segít vállalkozásodat a Google keresés és a Google térkép szolgáltatásaiban megjeleníteni. Ha egy étterem vagy, a Google cégprofil lehetővé teszi, hogy az emberek gyorsan találjanak rád, lássák az értékeléseket és akár az éttermi menüt is.
 

Tipp: Helyi kulcsszavak és sémák


Az olyan kódok, amiket a weboldalad HTML-jébe adhatsz, mint a sémák, segítenek a keresőmotoroknak megérteni, milyen információkat tartalmaz a weboldalad. Így, például az üzlet címe, telefonszáma és nyitvatartási ideje strukturált formában jelenhet meg a keresési eredményekben.

Miért fontos a Google cégprofil?

Példa: Az ügyfélértékelések

A felhasználók értékelései nagyban befolyásolják az emberek döntését, így ezek elengedhetetlenek.

Tipp: A friss és releváns információk


A Google cégprofil nem csak létrehozásakor fontos, hanem folyamatosan frissíteni és aktualizálni kell az információkat. Új termékek, események vagy akár árváltozások is fontos információk, amiket időben közölni kell.
 

Összegzés a szomszédsági marketingről


A helyi közösségben való aktív jelenlét és a helyi SEO nem csak eszközök; ezek azok az alapok, amelyekre egy sikeres vállalkozás építhető. A Google cégprofil pedig a szerszámtár egyik legfontosabb eleme, amely hosszútávon segíti a vállalkozást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Google Cégprofil hitelesítése: Gyors útmutató

A Google Cégprofil hitelesítése fontos lépés ahhoz, hogy vállalkozásod látható legyen a Google Térképen és a keresési találatokban. Bár a fo...